Etiketter

søndag 27. november 2016

SNØ!! :))

Endelig kom snøen. Trodde aldri jeg skulle si det, men nå har det vært barfrost sinnsykt lenge. Vi har slått rekorden for snøfall siden 1944. Snøen har ikke kommet senere sålenge de har gjort målinger. Det ble julestemning med en gang. Og det passer godt - for det er 1 søndag i advent.

Var ute og måket snø rundt rosene og passet på at dekket over staudene lå på plass. Hengte også opp endel meiseboller og en helt ny matestasjon for småfulglene. Det blir vel mest mat for skjæra tenker jeg - den er glohersk på go'sakene.
Sånn så det ut i hagen i dag....

 Den nye vindskjermen fra "utsiden" (over) og fra "innsiden" (under). Blir spennende å se hvordan den virker i vinter.

 Her har rosa Barock fått på seg den ordentlige vinterdyna.

Aïcha og Therese Bugnet med ekstra snø rundt føttene.

 Polsjärnan. Vurderer om jeg skal stifte litt bobleplast rundt. Får se..

 Asalea, Rhododendron og barlind 'Hilli'. Barlinden prøver jeg ut for å teste hvor herdig den er. Hvis den greier seg enda flere sesonger og vokser godt, vurderer jeg å plante hekk. Men da må jeg først vite at den ikke er for tander. Jeg har også lyst å klippe den i en fin form. Den har greid seg fint i 3 år nå - så det er håp!

 Rosa New Dawn og Flammentanz godt beksyttet bak plantefleece, sekkestrie og snø.

 Ny fargesterk fuglemater :)

"Juletreet" ved inngangen. Skal prøve å få festet noe lys på det. Pottene trenger litt ekstra pleie med bobleplast i barskt nordnorsk klima.

Ha en deilig søndag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...