Etiketter

søndag 5. november 2017

Tilbakeblikk

Fra vinter til vår

Hvert år blir jeg like fasinert over hvor fort det går fra full vinter til "sommer" på null tid. I år tenkte jeg at jeg skulle dokumentere dette.
Neste år kommer bildene til å se andeledes ut ettersom verandaen er blitt mye bredere og går derfor mye lengre ut i hagen.


23 april 2017

 

 


28 april 2017

 

 


11 mai 2017

 

 


14 Mai 2017

 

 

 

18 Mai 2017 

 

 


Så kom vinteren tilbake 29 Mai 2017

30 mai 2017 (!!)

 


8 dager senere så det sånn ut - 8 Juni 2017!

 

Alt dette på drøye fire uker.... :)
Som man ser så var det ikke antydning til grønt på trærne 18 mai i år - heller ikke noe særlig 29 mai -  og både våren og sommeren var iskald. Jeg hjalp som vanlig med å strø aske på snøen og måke utover snø sånn at det tiner fortere. Dette var før vi begynte å herpe alt med diverese maskiner. Blir spennende å se hvordan plenen har tatt det i løpet av vintenen. Jeg har prøvd å lufte den etter tunge maskiner, men det spørs om det ble bra nok.

Muren mot naboen er nå fylt helt opp med masser og det skal plantes opphøyde bed langs et gjerne som skal gå langs muren.
Så nå skal jeg gå igang med bokashi kompostering for jeg trenger MYE jord til sommeren. Tenker å lage jordfabrikk nede under verandaen.

Ønsker alle ei fortryllende uke :)

6 kommentarer:

  1. Hei Lena

    Det ser koldt ud! Og nu ligger vinteren foran os...
    Spændende serie der viser hvor hurtigt de store mængder sne kan forsvinde ved solens hjælp - Men alle år er forskellige, måske regner det hele væk i midten af april næste år?

    Ha en dejlig uge du med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Jeg håper du har rett, men er redd for at sesongene har forskjøvet seg helt. Men gleder meg nå til mørketida er over uansett og man kan begynne å tenke på vår!
      Ha det godt!
      Lena

      Slett
  2. Hei Lena.
    Mye snø som du viser på bildene. Det går fort når det bare begynner å tine. Jeg har også brukt aske. Det som tiner mest er noen plussgrader og regn. Liker ikke snøen. Håper den holder seg borte litt til. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker snøen, fordi den isolerer mot kulden og vinden som vi har - og gjør at jeg faktisk kan ha endel planter her som ikke går enkelte steder sørpå - feks lavendel. Vi har lite barfrost - eller vi har pleid å ha lite barfrost. Tromsø ligger sånn til geografisk at nedbøren faller her både i form av snø og regn. Vintrene er omtrent alltid snørike.
      Ha det godt!
      Lena

      Slett
  3. Hei! Jeg synes det er morsomt å se sånne vekk-med-snøen-bilder.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Det er greit å minne seg selv på - at det blir grønt igjen - tilslutt :)
      Ha det godt,
      Lena

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...