Etiketter

mandag 23. april 2018

Hagemessa

Et snev av sommer.

Fikk endelig kommet meg avgårde på hagemessa i år og fikk samtidig kjenne på et snev av sommer. Tenk å få sitte i sola hos min venninne i Oslo og kjenne varmen og 17 (kanskje mer) varmegrader i skyggen. Det er sånne temperaturer jeg bare kan drømme om en sommerdag hjemme i Tromsø. Man kan bli grønn av misunnelse av mindre. Nuvel...

Hagemessa var en opplevelse - å bare kunne gå rundt der alene og få med seg alt uten at noen kjeder seg og blir utålmodig. Herlig! :)



 Det er vanskelig å gå inn i en godtebutikk og ikke kunne kjøpe det en har lyst til - men likevel.
Fikk også med meg to foredrag med Anne fra "Moseplassen" og Kenneth fra Garden Living.



 Stilig bålpanne





Fikk sikret meg en ekstra julerose i julerosehimmelen (over) + en trillium og en snøklokke, noen ekstra stauder hos Garden Living og ettpar klematis hos Hageland.




 Kjøpte noen pilestiklinger også. Blir spennende å se om de overlever H6-7. Må jo bare prøve.


 En sånn kunne jeg tenke meg på verandaen - som er veldig vindutsatt - for å skjerme mot nordavinden (som blåser fra alle kanter)!


 Drivhusdrømmer 😍

 Finn Schøll's stand - helt han 😊


Drømmer om magnolia.

 

Det hadde tint masse da jeg kom hjem. Dette ble tatt før jeg dro. Jeg kan ikke måke meg vei til drivhuset - det blir en helt uoverkommelig jobb. Jeg må tråkke meg vei. Og så må jeg grave med ned til terrassedøra og lage trapp i snøen. MEN drivhussesongen - den er i gang.


Snøen er skitten av asken jeg har kastet utover - det er dødseffektivt! Nå har jeg ikke mer igjen - så da tyr jeg til jord :)


Jeg har fått alle staudene fra Garden Living og Zimtrade. Alle er satt i potter og vokser. Noen uhell har jeg hatt, men litt svinn må man vel regne med.
I dag hadde vi faktisk 10 grader i skyggen og snøen er pill råtten så den vil forsvinne fort bare det blir litt varme eller regn. Nå meldes det iallefall regn noen dager fremover. Hadde jeg fått velge hadde jeg nok valgt +10 grader og sol.

Det kommer nok enda endel blogginnlegg med snø herfra - men håper at jeg kan begynne å rake plenen sånn rundt 17 mai - håper jeg iallefall.
Ønsker alle ei super uke.

Ps -så var det utrolig morro å se hagen til Anne fra Hagen vår på tv. Fikk et mye bedre inntrykk og de var jo begge to veldig naturlige på skjermen. Godt jobbet jenter! 👍

 

7 kommentarer:

  1. Hei Lena

    Alletiders med en ekspedition til de sydlige hinnelstrøg - og lidt planter med hjem:)
    Jeg skal snart til mit hus i Sverige, også der svinder det hastigt i sneen, men helt snefrit får jeg det nok ikke når jeg ankommer.

    Ha en dejlig uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten!
      Ja det var skikkelig påfyll med Hagemessa og morro å snakke med mange hageinteresserte mennesker.
      God tur til sommerhuset i Sverige :)
      Ønsker deg ei flott uke også,
      Lena

      Slett
  2. Hei Lena!

    Så flott at du fikk tatt en tur til Oslo. Jeg har ikke vært der på flete år, men det er veldig mye fint å se på der. Huff, så mye snø det er hos deg. Jeg håper det snart blir varmere hos deg. Her har det blitt noen få bare flekker, men det er fortsatt en god del snø igjen her også.
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit!
      Det er sånn egentlig hvert år her - men kontrasten med sørnorge er grellest på denne tiden. Varmen kommer kanskje i løpet av sommeren, men det vet vi aldri. Det blir som det blir.
      Jeg så at det enda var noen gedigne snøhauger enkelte steder, men stort sett snøfritt rundt Lillestrøm iallefall.
      Det tiner bra her også nå siden det ligger på +siden om natta også.
      Fin uke til deg også,
      Lena

      Slett
  3. Hei Lena.
    Har ikke vært på hagemessen, men det må være en drøm å gå rundt der og kikke. Fatt mot. Vi hadde også mye snø, men når den først begynte å tine gikk det fort. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise!
      ER nok redd det tar litt lengre tid her med snøsmeltinga - men blir utålmodig likevel.
      Anbefaler en tur til Hagemessa på det sterkeste.
      God helg til deg,
      Lena

      Slett
  4. Hei Lena!
    Dette så jeg først nå. Gikk inn og så på et innlegg fra deg fra hagemessa og så denne kommentaren. Tusen hjertelig takk Lena!
    Klem Anne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...